Betonbak voor Zeilcentrum Grou 1e week april verwacht

mrt

5 maart jongst leden is de betonbak voor Zeilcentrum Grou gestort. Door de aanhoudende vorst is dit een aantal weken later dan gepland. Naar verwachting zal de bak in de week na pasen in Grou arriveren.

Het transport van het ruim 21 meterlange en zo’n 8 meterbrede gevaarte over het IJsselmeer en door het Prinses Margriet Kanaal belooft een mooi spektakel te worden. Omdat de brug naar Bouwbedrijf Dijkstra te smal is, zal de betonbak aangemeerd worden bij Halbertsma Pallets aan de Rjochte Grou. Daar zal de verdere bouw van het Zeilcentrum plaatsvinden. Het bestuur is erg blij dat Halbertsma deze mogelijkheid biedt. Zo is de bouw voor iedereen mooi te volgen vanaf de Súderkade.

Vier jaar geleden is gestart met de voorbereidingen voor Zeilcentrum Grou. Het arriveren van de betonbak is het eerste zichtbare bewijs dat het Zeilcentrum er ook komt. Ook nu is er echter nog een gat tussen het beschikbare budget en de werkelijke kosten. Om die reden zal Stichting Zeilcentrum Grou doorgaan met haar fondsenwerving en is zij nog steeds op zoek naar sponsoren.

Wilt u Zeilcentrum Grou steunen? Klik hier eens voor de sponsormogelijkheden. Of wordt VRIEND van het zeilcentrum met een schenking of aanschaf van een certificaat.