Gedeputeerde Jannewietske de Vries slaat eerste meerpaal

sep

In drie jaar tijd heeft de Stichting Zeilcentrum Grou de plannen uitgewerkt voor een zeilcentrum. En met resultaat! Zaterdag 22 september 2012 om 10.00 uur slaat gedeputeerde Jannewietske de Vries de eerste meerpaal voor het zeilcentrum. Tevens openen we officieel de nieuwe steigers die de gemeente Boarnsterhim in het kader van Het Friese Merenproject heeft aangelegd.  Als klap op de vuurpijl is deze dag ook de start van Alles is Mooglik, een watersportinitiatief van KWV Frisia voor mensen met een beperking.

Zeilcentrum

In Grou verrijst een prachtig zeilcentrum, op een ideale locatie. Het wordt een accommodatie die ruimte biedt aan de vertrouwde training voor jeugdzeilen en diverse zeilwedstrijden in Grou. De sanitaire voorzieningen van het centrum zijn voor watersport toeristen en voor bezoekers van het recreatiestrand  Blikpôle vrij toegankelijk. Daarmee is het een multifunctioneel gebouw geworden.

Het Friese Merenproject

Het Friese Merenproject werkt samen met gemeenten, ondernemers en overige partijen aan het aantrekkelijker maken van 17 watersportplaatsen. In Grou is in de eerste  fase van Het Friese Merenproject veel gedaan. De gemeente Boarnsterhim heeft dit jaar met het plaatsen van de steigers de werkzaamheden aan het waterfront weer een  flinke stap voorwaarts gemaakt.

Alles is mooglik

Zeilcentrum Grou wordt ook een startpunt voor mensen met een beperking die willen zeilen / watersporten. Het watersportinitiatief van KVW Frisia ‘Alles is mooglik’ draagt daar haar steentje aan bij.