Inspirerende avond met Frisia

mrt

18 maart 2011 hield KWV Frisia haar jaarvergadering. Voor de tweede helft daarvan werd dit jaar geen spreker van buiten aangetrokken, maar was het podium voor de Initiatiefgroep Zeilcentrum Grou.

De zaal was goed gevuld met belangstellenden, van wie een aantal speciaal gekomen waren voor deze tweede helft, o.a. een echtpaar en twee juniorleden uit Amsterdam/ Utrecht. De bedoeling van de avond werd door voorzitter Enny van der Wiel aan het begin helder neergezet: informeren, draagvlak creëren en mobiliseren.

Enkele inleidingen werden afgewisseld met interactieve onderdelen, waarin de aanwezigen hun vragen kwijt konden, maar ook hun tips en suggesties konden meegeven. Zij schreven de tips op kleurrijke “post-its” en plakten deze vervolgens op een groot vel papier. Zo ontstond in de loop van de avond een kleurrijk palet aan ideeën.

De avond verliep in een geanimeerde sfeer en maakte de betrokkenheid van de mensen bij het idee van een zeilcentrum voor Grou duidelijk. Zowel jonge leden als leden op leeftijd schreven enthousiast hun ideeën op en illustreerden daarmee het belang om kennis met elkaar te delen.

Met alle tips kunnen we binnen de Initiatiefgroep goed vooruit en zullen we de accommodatie en de omgeving ervan nog beter kunnen maken.

Ook het mobiliseren van hulp is op deze avond op gang gekomen. Diverse leden, maar ook niet-leden, gaven zich op voor bouwactiviteiten, de watersportactiviteiten voor mensen met een beperking of bijvoorbeeld de inrichting van de accommodatie.

Wij zijn blij met deze betoonde steun. Het ziet ernaar uit dat we met vereende krachten het ideaal van een gezamenlijk project gaan waarmaken.