Rabobank hoofdsponsor Zeilcentrum Grou

jun

Rabobank Heerenveen-Gorredijk is de komende 5 jaar nauw betrokken bij het Zeilcentrum in Grou. Als hoofdsponsor zal de bank het zeilcentrum ondersteunen zodat het zich kan ontwikkelen tot opleidingsinstituut en tevens een enorme impuls kan geven aan de zeilsport in Grou en omgeving.

Afgelopen woensdag werd de vijfjarige samenwerking bekrachtigd met de ondertekening van het sponsorcontract bij Hotel Oostergoo in Grou. Rients Schuddebeurs en Jan van der Laag ondertekenden namens Rabobank Heerenveen-Gorredijk het contract en Enny van der Wiel namens het Zeilcentrum Grou. De samenwerking gaat officieel van start op 1 januari 2013, het jaar waarin de realisatie van het zeilcentrum gepland staat.

Topzeilers

Het zeilcentrum zal fungeren als volwaardig wedstrijdcentrum voor Koninklijke Watersportvereniging Frisia, een toonaangevende vereniging op het gebied van jeugdzeilen en jeugdzeilsport. Olympisch zeilster Marit Bouwmeester genoot haar opleiding bij deze vereniging. Wellicht levert de komst van het zeilcentrum nog meer internationale topzeilers op.

Zeilsport op de kaart

'Door de samenwerking hopen wij dat onze klanten en leden meer in aanraking komen met de zeilsport', aldus Jan van der Laag, kantoordirecteur van de Rabobank in Grou. 'We zullen er gezamenlijk alles aan doen om de zeilsport meer op de kaart te zetten, ook voor de jeugd en de scholen in de regio.

Multifunctioneel centrum

Zeilcentrum Grou wordt een multifunctioneel centrum en richt zich op een brede doelgroep in de regio. Zo zal het mogelijk zijn voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking om met de zeilsport in contact te komen. Tevens zullen de sanitaire voorzieningen van het zeilcentrum te gebruiken zijn voor alle bezoekers van de Blikpôle, waardoor aan een wens van vele passanten en daggasten tegemoet wordt gekomen.

Fotobijschrift: Op de steiger bij Hotel Oostergoo bezegelen Rients Schuddebeurs, Enny van der Wiel, Gerard Gruis en Jan van der Laag de samenwerking.